Wycieczka integracyjno-techniczna Rumunia – Mołdawia – Ukraina.

image_pdfimage_print

W dniach 17-25 września 2018 r. Zarząd Oddziału Wrocławskiego SEP zorganizował 9 dniową autokarową wycieczkę integracyjno-techniczną

Rumunia – Mołdawia – Ukraina.

Organizację wycieczki zlecono do Biura Podróży Tour Operator VERVINCI TRAVEL Bydgoszcz.

W wycieczce udział wzięło 38 osób.

*        Po 15 godzinnej podróży przez Czechy, Słowację i Węgry dotarliśmy do miasta ORADEA w Rumuni, gdzie mieliśmy pierwszy nocleg w hotelu Continental Forum.

*        W drugim dniu zwiedzaliśmy miasto ORADEA z piękną zabudową oraz odbudowanymi cerkwiami i kościołami. Następnie zwiedziliśmy najpiękniejszy gotycki zamek Hunedoara. W godzinach popołudniowych udaliśmy się w kierunku miasta SIBIU ( Sybin) gdzie mieliśmy zarezerwowany hotel ANA AIRPORT.

Po drodze podziwialiśmy konstrukcje linii wysokiego napięcia 750 kV oraz stacje GPZ.

*        W trzecim dniu przejechaliśmy słynną Trasą Transfogarską, która prowadzi przez Góry Fogaraskie – najwyższe pasmo górskie w Rumunii. Poprzez serpentyny i agrafki piękną trasą wspięliśmy się na wysokość ponad 2000 m. Po doznanych wrażeniach skierowaliśmy się do Braszowa gdzie mieliśmy następny wypoczynek w hotelu Brasov. W drodze do hotelu zatrzymaliśmy się w miejscowości BRAN gdzie mogliśmy sfotografować słynny zamek DRAKULI.

*        Ostatni czwarty dzień w Rumunii to zwiedzanie Pałacu Peles – dawnej rezydencji letniej królów Rumunii – obecnie muzeum w miejscowości Sinaia. Zbudowany on został w XIX wieku. W 1884 r. w pałacu zainstalowano instalację elektryczną – posiadał własny generator. W ten sposób zakończyliśmy zwiedzanie Rumunii i udaliśmy się w kierunku Mołdawii do Kiszyniowa, gdzie mieliśmy 2 noclegi. W godzinach wieczornych przybyliśmy do hotelu IRIS w Kiszyniowie.

*        Piąty dzień to zwiedzanie miasta Kiszyniowa i jego zabytków, w tym Bulwar Stefana

Wielkiego, Cerkiew św. Konstantyna i Heleny z XVIII wieku i inne zabytki.

*        Po śniadaniu szóstego dnia udaliśmy się do zwiedzenia kompleksu klasztornego Orheiul Vechi, gdzie zobaczyliśmy kutą w skale cerkiew, malowniczo położoną dzwonnicę i pieczary klasztoru z XII-XVIII wieku. Następnie zwiedziliśmy słynny zakład winiarski CRICOVA. Jest to podziemne miasto win i szampanów z ok. 130 km podziemnych tuneli. Robi wrażenie. Udajemy się do hotelu aby odpocząć przed dalszą podróżą na Ukrainę.

*        Siódmego dnia przekraczamy granicę Mołdawia – Ukraina i udajemy się do Chocimia, gdzie zwiedzamy zamek – fortecę nad Dniestrem i kwaterujemy w hotelu Days w Kamieńcu Podolskim.

*        Ósmy dzień spędzamy na zwiedzaniu Kamienia Podolskiego w tym Katedrę Katolicką, gdzie proboszcz Katedry przekazuje nam informację i oprowadza po świątyni. Następnie zwiedzamy słynny zamek kamieniecki z licznymi basztami do którego prowadzi Most Zamkowy. Po zwiedzaniu udajemy się na ostatni nocleg w hotelu Panska Gora w Sokilnykach koło Lwowa.

*        Dziewiąty dzień to krótkie zwiedzanie Lwowa (Cmentarz Łyczakowski i Orląt Lwowskich, Starówka, Rynek) i powrót do Kraju.