ELEKTROTRIP 2013 – WYJAZD DO OŚRODKA NAUKOWO – BADAWCZEGO CERN 20.-22.11.2013

ELEKTROTRIP 2013 – WYJAZD DO OŚRODKA NAUKOWO –  BADAWCZEGO CERN 20.-22.11.2013
image_pdfimage_print

Akademickie Koło SEP i Samorząd Studencki Wydziału Elektrycznego przy współpracy z Samorządem Studenckim Wydziału Mechaniczno – Energetycznego zorganizował trzecią już edycję projektu ElektroTrip. Wyjechaliśmy 20 listopada 2013 w godzinach porannych do Prévessin-Moëns. Jest to mała miejscowość we Francji zaraz przy granicy ze Szwajcarią, 6 kilometrów od CERNu. W czwartek 21.11 zwiedzaliśmy CERN. Europejska Organizacja Badań Jądrowych CERN jest to ośrodek naukowo-badawczy położony na północno – zachodnich przedmieściach Genewy na granicy Szwajcarii i Francji, pomiędzy Jeziorem Genewskim, a górskim pasmem Jury. Obecnie do organizacji należy dwadzieścia państw. CERN zatrudnia 2600 stałych pracowników oraz około 8000 naukowców i inżynierów reprezentujących ponad 500 instytucji naukowych z całego świata. Najważniejszym narzędziem ich pracy jest największy na świecie akcelerator cząstek – Wielki Zderzacz Hadronów. Następnie wyruszyliśmy na podbój Genewy. Reszta popołudnia była przewidziana na zwiedzanie. W piątek 22.11 wyjechaliśmy z hostelu i udaliśmy się do Stuttgartu, gdzie byliśmy w Muzeum Mercedesa. Muzeum jest to raj dla fanów motoryzacji – mieliśmy możliwość obejrzenia ponad 160 modeli Mercedesa. Są tutaj nawet pierwsze modele samochodów zaprojektowane przez Karla Benza i Gottlieba Daimlera, rzecz jasna także pierwszy Mercedes. Aby ułatwić zwiedzającym zapoznanie się z historią automobili, muzeum zapewnia system audio dostępny w pięciu językach. Znajdują się tu również swoiste ciekawostki, takie jak „Blitzen Benz” – legendarny samochód wyprodukowany w 6 egzemplarzach pomiędzy rokiem 1908 a 1913, w którym Bob Burman pobił w 1911 roku rekord prędkości osiągając 228 km/h. Swoje miejsce mają także eleganckie limuzyny z lat 20. i legendarne „srebrne strzały” – samochody wyścigowe zaprojektowane przez Mercedesa – Benza, a także takie perełki jak Mercedes Benz 300 SL. Przepięknie prezentuje się także cała budowla, w której znajduje się muzeum: nowoczesna, metaliczna konstrukcja jest odpowiednia dla obiektu tego typu. Po wyjściu z muzeum udaliśmy się na spacer po Stuttgartcie a następnie wracaliśmy do Polski. Wszyscy uczestnicy wyjazdu byli niezmiernie zadowoleni z udziału w nim.

(-) Paula Schabińska